Dijkmagazijn Bemmel.

Het bestuur is op zoek gegaan en voor dit jaar is de keuze gevallen kort bij huis in de omgeving van Huissen, we gaan de natuur in voor ’n mooie wandeling.

Dijkmagazijn Bemmel

Dijkmagazijn Bemmel is een natuurmuseum waar vooral het streekeigene van de natuur wordt getoond. Het doel is om mensen te leren dat je op heel veel verschillende manieren naar je omgeving kunt kijken en dat je dan zelf steeds meer gaat ontdekken. Het Dijkmagazijn is zodanig ingericht dat onze natuurlijke omgeving er in een notendop te bewonderen is. U kunt ongeveer honderd vogels en dieren bekijken. Verder zijn talrijke insecten te zien, vlinders, libellen,

kevers, gewone beestjes, maar wat is gewoon? In aquaria zwemmen vissen en verschillende waterbeestjes. In een glazen bijenkast is het leven van bijen te volgen. Er zijn ook diverse doe-opdrachten voor groot en klein.
Bij aankomst in het dijkmagazijn werden we ontvangen met ’n kop koffie of thee en een lekker stukje appeltaart. Daarna gingen  we onder leiding van ’n gids een twee uur durende wandeling maken door hetnatuurgebied rond om Bemmel.

We hadden erg warm weer en na afloop genoten we van een lekker ijsje..

Smiddags was de groep groter en onder de bomen zaten we gezellig met elkaar te eten. de BBQ was goed verzordgd door Weijers en stichting Rijnstede.